Berita

SKMM Memperketatkan Pendaftaran Prabayar

skmm memperketatkan pendaftaran prabayar

Baru-baru ini, SKMM telah mengumumkan untuk memperketatkan pendaftaran prabayar untuk mengelakkan pengguna menggunakan maklumat palsu. Apa yang dapat dilihat, pengguna yang telah lama mendaftar juga terkesan dengan perubahan ini.

Sekiranya maklumat pengguna tersebut meragukan, mereka perlu membuat pengesahan kepada pihak telekomunikasi dengan memberikan maklumat seperti kad pengenalan dan butir peribadi lain yang diperlukan. Sekiranya tidak berbuat demikian sebelum tarikh yang dinyatakan, nombor talian prabayar tersebut akan ditamatkan.

Proses pendaftaran talian prabayar selepas ini memerlukan pendaftaran menggunakan pembaca MyKad, OCR atau Biometrik. Dibawah adalah info-info yang diperlukan untuk proses pendaftaran talian prabayar pada masa akan datang.

skmm daftar prabayar

Sebelum ini, SKMM juga pernah mengumumkan untuk proses tambah nilai prabayar yang baru, dimana pengguna perlu memasukkan nombor kad pengenalan mereka untuk verifikasi maklumat pengguna, namun perlaksanaannya masih lagi dalam perbincangan untuk kemudahan urusan dengan syarikat telekomunikasi.

Bagaimana pendapat anda untuk langkah ini, adakah dapat membantu membanteras masalah maklumat palsu ? Bagaimana cara terbaik untuk melaksanakan sistem baru ini ? ­čÖé

Berminat untuk menjadi Dealer/ Agen Topup Niaga ?
Whatsapp ‘TOPUPVIRAL‘ ke 0177860670┬áatau klik topupniaga.wasap.my┬á!

Topup Niaga Network

Facebook Comments

Leave a Comment

Ikuti Topup Niaga

Ikuti Informasi dan Berita terkini daripada Topup Niaga

Anda telah berjaya mengikuti Topup Niaga !